On this two-lane road, engineers decided to construct a steel bridge over concrete flyover, surpassing the flyover's height. The construction work began in January 2021, following the inauguration on July 10, 2020. Within two and a half years, the complete steel bridge was erected along with a four-lane road. This project incurred an expenditure of 450 crore rupees and utilized 12,500 metric tons of steel. Notably, the engineers designed 81 iron pillars and 426 welders were involved in their construction. Local leaders Mutha Gopal from the Communist Party and Mutha Jaisimha Santosh from the BJP expressed their satisfaction with this addition to the city's infrastructure.
This route witnesses thousands of vehicles daily. Generally, vehicles approaching the flyover from Telugu Talli flyover side take 30 to 40 minutes to pass through Oyo, Nallakunta, and Vayupuri junctions. Due to the higher density of vehicles and more junctions, traffic congestion can often escalate here. With the construction of this steel bridge, the distance of 2.6 kilometers from Lower Tank to VST is covered in just 5 minutes. An urgent journey on this route takes around 25 minutes. Commuters are expressing their joy about this.
The metro line passes over many flyovers in the city. However, in this case, the steel bridge was constructed over the metro line. The unique feature of this flyover, passing over the metro line, sets it apart. While concrete flyovers usually take longer to complete and involve higher costs, engineers assert that this steel bridge has been efficiently built within a shorter time frame. Furthermore, it is being claimed that this bridge will alleviate traffic issues on the Vandella route. On August 19, the Minister K.T. Rama Rao commenced the Steel Bridge project between Indira Park and VST with the involvement of GHMC officials.
Telugu version
ఈ రెండు లేన్ల రహదారిపై, ఫ్లైఓవర్ ఎత్తును మించి కాంక్రీట్ ఫ్లైఓవర్పై స్టీల్ బ్రిడ్జిని నిర్మించాలని ఇంజనీర్లు నిర్ణయించారు. జూలై 10, 2020న ప్రారంభోత్సవం జరిగిన తర్వాత జనవరి 2021లో నిర్మాణ పనులు ప్రారంభమయ్యాయి. రెండున్నరేళ్లలో నాలుగు లైన్ల రహదారితో పాటు పూర్తిస్థాయి స్టీల్ వంతెనను నిర్మించారు. ఈ ప్రాజెక్టుకు 450 కోట్ల రూపాయల వ్యయం మరియు 12,500 మెట్రిక్ టన్నుల ఉక్కును వినియోగించారు. ముఖ్యంగా, ఇంజనీర్లు 81 ఇనుప స్తంభాలను రూపొందించారు మరియు వాటి నిర్మాణంలో 426 వెల్డర్లు పాల్గొన్నారు. కమ్యూనిస్టు పార్టీ నుంచి స్థానిక నాయకులు ముఠా గోపాల్, బీజేపీ నుంచి ముఠా జైసింహ సంతోష్లు నగరంలో మౌలిక వసతుల కల్పనపై సంతృప్తి వ్యక్తం చేశారు.
ఈ మార్గంలో రోజూ వేలాది వాహనాలు రాకపోకలు సాగిస్తుంటాయి. సాధారణంగా తెలుగుతల్లి ఫ్లైఓవర్ వైపు నుంచి ఫ్లై ఓవర్ వద్దకు వచ్చే వాహనాలు ఓయూ, నల్లకుంట, వాయుపురి జంక్షన్ల మీదుగా వెళ్లేందుకు 30 నుంచి 40 నిమిషాల సమయం పడుతుంది. వాహనాల రద్దీ మరియు ఎక్కువ జంక్షన్ల కారణంగా, ట్రాఫిక్ రద్దీ తరచుగా ఇక్కడ పెరుగుతుంది. ఈ స్టీల్ బ్రిడ్జి నిర్మాణంతో లోయర్ ట్యాంక్ నుంచి వీఎస్టీ వరకు 2.6 కిలోమీటర్ల దూరాన్ని కేవలం 5 నిమిషాల్లో పూర్తి చేయనున్నారు. ఈ మార్గంలో అత్యవసర ప్రయాణానికి దాదాపు 25 నిమిషాల సమయం పడుతుంది. దీంతో ప్రయాణికులు హర్షం వ్యక్తం చేస్తున్నారు.
మెట్రో లైన్ నగరంలోని అనేక ఫ్లై ఓవర్ల మీదుగా వెళుతుంది. అయితే ఈ సందర్భంలో మెట్రో లైన్ పై స్టీల్ బ్రిడ్జిని నిర్మించారు. ఈ ఫ్లై ఓవర్ యొక్క ప్రత్యేక లక్షణం, మెట్రో లైన్ మీదుగా వెళుతుంది, దీనిని వేరు చేస్తుంది. కాంక్రీట్ ఫ్లైఓవర్లు పూర్తి కావడానికి ఎక్కువ సమయం పడుతుంది మరియు ఎక్కువ ఖర్చుతో కూడుకున్నప్పటికీ, ఈ స్టీల్ బ్రిడ్జి తక్కువ సమయంలోనే సమర్ధవంతంగా నిర్మించబడిందని ఇంజనీర్లు నొక్కి చెప్పారు. అంతేకాకుండా, ఈ వంతెన వండేళ్ల మార్గంలో ట్రాఫిక్ సమస్యలను తొలగిస్తుందని వాదిస్తున్నారు. ఆగస్టు 19న మంత్రి కె.టి. రామారావు GHMC అధికారుల ప్రమేయంతో ఇందిరా పార్క్ మరియు VST మధ్య స్టీల్ బ్రిడ్జి ప్రాజెక్టును ప్రారంభించారు.